Δημήτρης Χατζηνικολάου
Βιογραφικό
Οινολόγος του Πανεπιστημίου του Μπορντώ (D.N.O), διπλωματούχος γευσιγνώστης (D.U.A.D), με μεταπτυχιακό Μaster (D.E.A.) στην αμπελουργία και Διδακτορικό Δίπλωμα στη εφαρμοσμένη μικροβιολογία, ο Δημήτρης Χατζηνικολάου σπούδασε στο Bordeaux με ειδική γαλλική υποτροφία. Για την πολυετή του συμβολή σε νέες μεθόδους παραγωγής λευκών οίνων, του απενεμήθη τιμητικά η Γαλλική Υπηκοότητα. Επιστρέφοντας στη Ελλάδα ανοίγει νέους ορίζοντες στα οινικά δρώμενα του τόπου, δημιουργώντας το πρώτο Γραφείο Συμβούλων Τεχνολογίας και Μάρκετινγκ Οίνου , με τον διακριτικό τίτλο «Οίνος ο Αγαπητός». Η εκπόνηση μελετών για την δημιουργία οινοποιητικών μονάδων νέας φιλοσοφίας παραγωγής, η οινοποίηση επιλεγμένων ποικιλιών και η συμβολή του στην διαμόρφωση της ιδέας του «μικρού παραγωγού» αποτελούν δείγμα δραστηριοτήτων του, ως Σύμβουλος Τεχνολογίας Οίνου. Με πλούσια αρθρογραφία σε εφημερίδες και περιοδικά, διαλέξεις, ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές, βιβλία και ηλεκτρονικές εκδόσεις, έχει καταξιωθεί ως ο πρωτοπόρος οινο-δημοσιογράφος στην προσπάθεια για την διάδοση της ιδέας του ποιοτικού κρασιού στην χώρα μας. Εξάλλου η εκδοτική καινοτομία των Συνεργατών του «Οίνου του Αγαπητού» που παρουσιάζουν τον διονυσιακό πλούτο των ετικετών της χώρας των ελλ-οίνων, με τίτλο: «Το Αλφαβητάρι των ελληνικών κρασιών», διανύει σήμερα την μεθυστική πορεία της έβδομης επανέκδοσής του. Κυκλοφόρησε ήδη δέκα διαφορετικούς τίτλους για το κρασί, μεταξύ των οποίων και το «ΟΙΝΟΣ» ένας εμπεριστατωμένος Παγκόσμιος Αμπελοοινικός Άτλαντας τον οποίο έχει επιμεληθεί ο ίδιος προσωπικά. Τέλος κυκλοφόρησε το βιβλίο «Επισκέψιμα & αγαπημένα οινοποιεία» ένα πολυτελές λεύκωμα των επισκέψιμων οινοποιείων της σημερινής διονυσιακής μας γης. Μέσα από τις 250 πολύχρωμες σελίδες του, προωθείται η νέα ιδέα του οινο-τουρισμού στα πανέμορφα και αγαπημένα κτήματα της σύγχρονης Ελλάδας. Μετά από πολυετή επιτυχία στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΣΚΑΙ 100,3 συνεχίζει καθημερινά τις μεθυστικές ραδιοφωνικές εκπομπές του στη συχνότητα των 99,5 στον ΒΗΜΑ FM και ταυτόχρονα και στον Galaxy 92 ενώ ετοιμάζεται πολύ σύντομα να υπηρετήσει τον «Οίνο τον Αγαπητό» και σε τηλεοπτικό επίπεδο.
Στον χώρο του οινικού μάρκετινγκ ασχολείται τόσο με την βελτίωση της εμφάνισης των κρασιών στο ράφι, (δημιουργώντας ετικέτες και συσκευασίες) όσο και με την προώθησή των οινικών επιλογών στις προτιμήσεις των καταναλωτών.
Αρχές του 1993 ιδρύει το πρώτο Σχολείο του Κρασιού στην Ελλάδα συμβάλλοντας τα μέγιστα στην γευστική εκπαίδευση των Ελλήνων καταναλωτών. Σήμερα οι πτυχιούχοι ξεπερνούν τους 9.500, ενώ στην μοναδική επαγγελματική αίθουσα γευσιγνωσίας στα Μελίσσια, λειτουργούν Κύκλοι Σεμιναρίων Οινογνωσίας που απευθύνονται σε ανήσυχους και απαιτητικούς ουρανίσκους.
Το δίτομο «Οίνος και Αίνος» αποτελεί ξεχείλισμα της αγάπης του για τον Οίνο που ευφραίνει διαχρονικά τις καρδιές των ανθρώπων. Πρόκειται για ένα ποτήρι γεμάτο εμπειρίες κρυφές αλήθειες, γεγονότα, δοκίμια και ευχαριστίες προς τον Δημιουργό, τοποθετώντας το χοϊκό πήχη του κρασιού πέρα από τα όρια του ουρανίσκου…